Zadaniem mięśni głębokich jest utrzymanie prawidłowej postawy ciała i trzymania równowagi podczas chodzenia, biegania czy wykonywania innego rodzaju ćwiczeń. Dzięki swoim funkcjom zabezpieczają nasz kręgosłup i stawy przed nienaturalnymi dla nich ruchami, które mogą spowodować kontuzje.

W przeważającej części zbudowane są z włókien czerwonych, czyli takich, które mogą być długo poddawane dużym obciążeniom, po czym szybko się regenerują. Jest to zestaw około 40 mięśni przyczepionych do miednicy oraz kręgosłupa.

W skład wchodzą: mięsień wielodzielny, mięsień poprzeczny brzucha, wewnętrzny mięsień skośny, przeponę oraz mięśnie obręczy miedniczej.

Skąd moda na trening mięśni głębokich?

Z tych mięśni ludzie korzystali od zawsze przy codziennym funkcjonowaniu. Będąc rolnikiem, myśliwym, górnikiem lub posiadając inny zawód w którym mamy dużo ruchu i więcej pracy fizycznej.

Dziś czasy się zmieniły, a wyręczające nas maszyny i męczące nasze ciała biurka generują osłabienie mięśni głębokich przez co zaczynają się problemy z garbieniem, bólami pleców, przodopochyleniem miednicy i innymi równie groźnymi bolączkami ludzi siedzących.

Jak trenować mięśnie głębokie?

  • deska (plank),

  • bird dog (naprzemienne unoszenie – lewa ręka i prawa noga, prawa ręka i lewa noga),

  • plank boczny (podpór bokiem na łokciu i stopach, opuszczamy i unosimy biodra),

  • superman (kładziemy się brzuchem na ziemi, ręce przed sobą, nogi wyprostowane, unosimy jednocześnie nogi i ręce),

  • wspinaczka górska (pozycja jak w desce i naprzemiennie zbliżamy kolano do ręki),

  • plank boczny z unoszeniem nogi (robimy plank boczny i nogę zewnętrzną zginamy w kolanie, kierując ją jak najbliżej głowy).

Mięśnie głębokie

Jakie płyną korzyści z silnych mięśni głębokich?

  • uzyskanie lepszej równowagi,

  • poprawienie koordynacji ruchowej,

  • przyrost siły rzeczywistej,

  • zmniejszenie lub całkowity brak bólów kręgosłupa,

  • życie codzienne! (czyt. nie straszny nam oblodzony chodnik czy hamowanie autobusu)

Podczas treningu w MaXimum Twoje mięśnie głębokie nigdy nie są pomijane,

Sprawdź sam i poczuj różnice!