Na celowniku letnia zmora każdej z nas, czyli cellulit!!!

Nierówna i pofałdowana skóra? To zaburzenia w strukturze tkanki podskórnej oraz głębokich warstw skóry, a także przemieszczanie się ku górze komórek tłuszczowych, co w konsekwencji nazwiemy cellulitem.

Zastanawiasz się dlaczego Ty? Dlaczego ja go mam? Co sprzyja powstawaniu cellulitu?

  • Płeć – Aż 95% cellulitu występuję u kobiet.
  • Geny – Decydują o rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej oraz aktywności receptorów i komórek.
  • Styl życia – Czyli to jak się odżywiasz i czy jesteś aktywna fizycznie?
  • Dieta – Czy w Twojej diecie są warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe? Udowodniono, że dieta bogata w słodycze, słone przekąski, fast food i kolorowe słodkie napoje sprzyja tworzeniu się cellulitu.
  • Stres – Zaburzenia emocjonalne, przewlekły stres, depresja, lęk i złość – tego wszystkiego możesz się pozbyć. Trening to lekarstwo. Zwłaszcza kiedy czujesz, że masz gorszy dzień. Zadbaj o swoje samopoczucie, a efektem ubocznym będzie brak cellulitu.
  • Siedzący tryb życia i deficyt ruchu–Bolą Cię plecy? Kolana? Zatrzymuje Ci się woda w organizmie? Spada metabolizm? Aż prosi się by zrobić trening. Twoje ciało i Ty poczujesz się o niebo lepiej.
  • Obcisłe ubrania.
  • Obuwie na wysokim obcasie.
  • Gorące kąpiele.
  • Nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV(słońce, solarium).
  • Używki (alkohol, papierosy).
  • Choroby układu krążenia.
  • Zaburzenia ginekologiczne i hormonalne.

Wyróżniamy kilka typów cellulitu. Jaki mam ja?

  • cellulit twardy – występuje u nastolatek i młodych kobiet. Ciało jest dobrze napięte, elastyczne. Cellulit jest widoczny w trakcie uciskania. Można zaobserwować rozstępy.
  • cellulit miękki –najczęściej pojawia się po 40 r. ż. Spowodowany jest brakiem ruchu, nadmiernymi kilogramami i gwałtownym odchudzaniem. Przyczyną jest osłabienie mięśni i ich wiotkość. Skóra jest nierówna, mniej elastyczna. Pod palcami wyczuwalne są guzki.
  • cellulit obrzękowy – najcięższa postać. Zwiększona objętość całych nóg. Skóra nad zmianami blada, cienka i chłodna. Widoczne guzki i nierówności. Może pojawiać się uczucie ciężkich nóg.
  • cellulit mieszany – występuję najczęściej.

Jak się tego pozbyć?

Dziewczyno! Ćwicz, ćwicz i ćwicz. Zmień swój tryb życia. Nie jest to łatwe jeśli do tej pory po 8h pracy w biurze zalegałaś na kanapie. Wykorzystaj każdą wolną chwilę by aktywnie spędzić czas. Odpowiedz na kilka pytań:

  1. Zastanów się nad jaką partią ciała chcesz popracować? Co chcesz zmienić?
  2. Dlaczego chcesz to zrobić?
  3. Od czego zaczniemy? Treningi? Dieta? A może jedno i drugie?
  4. Czy wiesz, jak często chcesz i możesz trenować?
  5. Czy wiesz jakie błędy żywieniowe popełniasz?
  6. Jakie małe zmiany chcesz i możesz wprowadzić od dzisiaj?

Chce zbudować z Tobą nowe nawyki na lata, a nie na lato 🙂  Uwaga!!! Nawet najdroższe zabiegi kosmetyczne nie pomogą jeśli nie zmienisz tego co jesz.

Nie potrafisz się zmotywować?

Chętnie pomogę! Zadbam o Twoją regularność. Dzięki temu, że jesteśmy umówione na trening i otrzymujesz przypominajkę nigdy o nim nie zapomnisz 🙂 Poprzez odpowiednio dobrany trening podniesiemy Twój metabolizm, dzięki czemu siedząc w pracy będziesz spalała więcej kalorii niż dotychczas. Jako dietetyk pokaże Ci, że małe zmiany w żywieniu mogą dać wielkie rezultaty w Twojej sylwetce. Zobaczysz, że zdrowe posiłki mogą być smaczne, szybkie w przygotowaniu, a składniki do ich przygotowania dostaniesz w każdym sklepie. Pomogłam? Jesteś gotowa na zmiany? Chcesz się pozbyć cellulitu? Masz pytania?

Służę pomocą. Ściskam!

Dietetyk i trener personalny Jola