Chcesz schudnąć? Chcesz pożegnać słodycze, ale brakuje Ci pomysłu jak je zdrowo zastąpić? Podpowiadam jak skutecznie pokonać wroga nr 1.
1. Jedz posiłki o swoich stałych porach. Regularne jedz 3-4, a nawet 5 posiłków. Uchroni Cię to przed niekontrolowanym uczuciem głodu i zmniejszy potrzebę na wysokokaloryczne przekąski.
2. Pozbądź się zapasów. W swojej pracy najczęściej słyszę ” mam batona na czarną godzinę” albo ” jakbym nie kupiła to bym nie zjadła”. Nie masz łakoci więc nie szukasz ich po szafkach w trakcie kryzysu czy nudy. Proste prawda?
3. Pomyśl w jakich sytuacjach najczęściej sięgasz po coś słodkiego. Stres? Nagroda po ciężkim dniu? Chwila przyjemności? Możesz mieć nad tym kontrolę. Wiesz co pomaga Ci rozładować złe emocje i dać samozadowolenie oraz euforię? Oczywiście, że aktywność fizyczna! Jaka forma ruchu daje Ci najwięcej przyjemności? Z czego możesz skorzystać?
4. Przemycasz puste kalorie w innych posiłkach? Słodzisz jedną łyżeczkę, ale codziennie pijesz kilka filiżanek kawy i herbaty? Często zamiast wody wypijasz soki, energetyki lub słodkie napoje? Tych kalorii nie widać, a jednak zostają w boczkach i nie tylko 😉
5. Zdrowe zamienniki to klucz do sukcesu. Zamiast ciasteczek zjedz śliwkę lub jabłko. Zamiast cukru do kawy użyj słodzika (erytrytol, stewia, ksylitol). Zamiast wiśni w czekoladzie wypij gorzkie kakao z mlekiem itd. Zastanów się na co możesz zamienić swoje słodycze. Wybierz świeży owoc, suszone owoce, a najlepiej połączenie owoców i warzyw, czyli smaczny koktajl. Chcesz przepis? Masz pytania ?
Ćwiczenie: Nie musisz realizować 5 punktów. Od czego chcesz i możesz zacząć? Co możesz wykonać na 100%?
Działamy razem ❤ !
Trenerka i dietetyk Jola